maanantai 31. maaliskuuta 2014

Kirkko- vai siviilivihkiminen?

Me ei olla miehen kanssa erityisen uskonnollisia. Kirkossa tulee käytyä silloin tällöin jouluisin, sekä häissä ja rippijuhlissa. 

Me kyllä molemmat kuulutaan kirkkoon, vaikka paristi on eroamistakin mietitty. Suurimpana syynä kenties se, että ainakin mä haluan EHDOTTOMASTI mennä naimisiin kirkossa.

Siiviilivihkiminen ei siis mulle ole vaihtoehto, vaikken sitä muuten mitenkään huonona vaihtoehtona pidäkään. Kukin tyylillään!

Mä olen aina haaveillut siitä, kuinka hääpäivänä kävelen isäni käsipuolessa, Prinsessa Ruususen häämarssin soidessa kohti alttaria, jossa mua odottaa se mun elämäni mies. Niin kliseistä, mutta ah niin romanttista!

Joten, vihkitilaisuudessa taitaa oikeastaan vaan mietityttää kirkon valinta. Vaihtoehtoja on oikeastaan kaksi, jotka on käytännössä toistensa vastakohdat.
Toinen iso, massiivinen, komea keskuskirkko, korkeilla kirkontorneilla ja pitkillä rappusilla, melkein kaupungin keskustassa. Toinen pieni ja kotoisa puukirkko, luonnon keskellä.



Iso kirkko on enemmän mua. Siellä tuntisi itsensä varmasti prinsessaksi! Tosin pienempään saisi varmasti ihan toisellalailla tunnelmaa..



Mutta mä kaipaan glamouria ja suuria eleitä! Varsinkin, jos häiden teema tulee olemaan sitä rustiikkia talonpoikaisteemaa, haluan vihkimisen olevan sitten massiivisempaa!

Eli eikö tekstistä paista vähän läpi, että mä olen valintani tehnyt? Pidetään tuo pikkukirkko kakkosvaihtoehtona, jos isoa kirkkoa ei oikealle päivälle saada!

Täällä kirkonvaraus seuraavalle kesälle avautuu toukokuun alussa, joten silloin pitää olla kärppänäpaikalla! Meillä ei mitään ehdotonta hääpäivää ole, vaan mennään vähän sen mukaan, mille päivälle hääpaikkoja on vapaana ja saako niitä sovitettua yhteen kirkon kanssa.

Hirveästi jännittää, mikä tilanne niissä hääpaikoissa on! Entä jos ne on kaikki kesälle 2015 jo menneet! Mulle on muodostunut paikoistakin jo yksi ehdoton suosikki, ja en tiiä mitä teen jos ei saadakaan sitä!

3 kommenttia:

  1. Toivottavasti saat haluamasi paikan! :) Olen ollut häissä noissa molemmissa kirkoissa, ja kummissakin hääseremonia toimi aivan ihanasti. Meille ei tule kirkkovihkimistä, koska sulhaseni ei kuulu kirkkoon. Hääpäivänä järjestämme hääpaikan ulkona pienen siunaushetken. :) http://elamanipaivamedarinsp.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan! :)
      Oih, tuo teidänkin tapa kuulostaa aivan ihanalta! Luonto siunauspaikkana on varmasti ihana, ja antaa mahdollisuudet toteuttaa monenlaista! :)

      Poista
  2. Me mentiin naimisiin tuossa pikku kirkossa 3 v sitten, ihana ja idyllinen kirkko. Olimme ensin menossa keskustan kirkossa naimisiin mutta Ilosaarirock oli juuri silloin niin vaihdettiin suunnitelmaa enkä kyllä ollut yhtään pettynyt, moni vieraskin kehui kaunista kirkkoa!!:-)

    VastaaPoista

Vinkkejä, ideoita, kehitysehdotuksia? Jätä kommentti !!