maanantai 27. heinäkuuta 2015

Hääkampaus

Eilen illalla kyselin teiltä Instassa, että minkäaiheista hääpostausta saisi olla. Toiveita sateli yllättäen myös Facebookin ja sähköpostin puolelle, eli ilmeisesti kiinnostus häitä kohtaan on suuri! Isot pahoittelut, että olen pantannut näitä näin kauan!
No nyt sitten hömpötetään senkin edestä! Aloitetaan hiuksista, mun ihanasta kampauksesta, jossa kaikki meni ihan nappiin! Hiuksenihan värjättiin viikkoa ennen häitä. Viikko siksi, että leikkaus ja väri ehtivät vähän tasoittua ja muotoutua. Ei olisi kampaus sitten liian vastavärjätyn näköinen, vaan saataisi siihen sitä luonnollisuutta jota haettiin.
Mut toiveet ja vaatimukset kampaukselta oli suuret. Päivä olisi oletettavasti kuuma, kampauksen tulisi kestää koko pitkän päivän niin tanssit kuin mahdolliset vesisateetkin. Kampaus oli mulle meikin lisäksi yksi tärkeimmistä jutuista. Sen olisi oltava just eikä melkein täydellinen, sillä se kuitenkin vaikuttaisi mun lookkiin aika isosti. Sannalle kasattiin siis paineita jo heti alkuun.
Mun hiukset ja meikinhän häihin loihti Sanna Top Studiolta. Ensimmäiset kampaussuunnitelmat tehtiin koekampauksessa kesäkuun alussa ja jo siellä Sanna muistutteli, että turhaan stressaan meikkiä ja kampausta, sillä niitä voidaan muokkailla lähes loputtomiin. Kaikki voidaan tehdä uudestaan, letin paikkaa hioa millin tarkkuudella ja kiharaa suoristaa ja kihartaa jälleen. Mun pitää vaan kertoa mitä haluan. Lopulta musta tuntuu, ettei mun hirveästi tarvinnut edes sanoa mitä halusin. Sanna luki mun ajatukset parin ideakuvan perusteella ihan nappiin ja koekampauksen jälkeen Top Studion penkistä poistui hyvin rauhallinen tuleva vaimo. 
Hääaamuna istahdin Sannan penkkiin jo kahdeksalta. Aamu alkoi pohjan teolla ja lämpörullilla. Sillä aikaa kun lämpörullat vaikuttivat aloitteli Sanna meikkiä. Mä en oikeastaan edes tiedä, mitä kaikkia muotoilutuotteita Sanna mun päähän laittoi. Muotoiluvaahtoa sinne ainakin meni, sekä kaikkea muuta lämpösuojasta tyvenkohottajaan.
Lämpörullien avauksen jälkeen kampauksen pohjalle tehtiin letti. Mä olin saanut päähäni, että haluan kokeilla sellaista puolittaista ranskalaista lettiä molemmin puolisen sijaan. Sanna lupasi kokeilla, ja laittoikin sen hetkessä, mutta todettiin molemmat ettei se oikein toimi. Huolettomuus ja luonnollisuus vaati molemmin puolisen ranskalaisen, joka vielä olisi hivenen levitetty auki. 
Letin jälkeen alkoi kiharrus ja punominen. Kiharaa tehtiin monen kokoista, se tehtiin alkamaan eri kohdista ja se pyörteili eri suunnista. Haettiin tuuheaa, selkeää ja luonnollista kiharapilveä, joka kuitenkin saisi laskeutua pitkällekin solisluun yli.
Mun kampauksesta tuli upea. Se oli ehdottomasti kaikkea sitä mitä toivoin ja pyysin ja vielä enemmän. Muistan vieläkin sen taianomaisen hetken, kun Sanna otti kampauskaavun pois mun harteilta ja pyöritti mua peilin kanssa ympäri. Mä näytin niin upealta! Kyyneleet nousi silmiin ja oli todellakin se fiilis, että tänään olisin kauneimmillani. Sanoinkin Sannalle, että hiuksista ja meikistä tuli niin upeat, että melkein itken! 
Koko päivän kampaus kesti. Se ei ollut lässähtänyt edes yöllä, kun pyysin tuoretta aviomiestäni kuvaamaan sen jokapuolelta, ennen kuin nypin kaikki kampausta kannattelevat pinnit pois. Ainoa kohta josta kampaus hieman oli painunut, oli otsatukka. Sekin olisi saatu nopeasti ojennukseen, mutta enhän mä nyt missään vaiheessa sitä ehtinyt laittaa :D 
Kampausta korostamassa oli vielä strassein ja helmin koristeltu hiuskoru letin lähtökohdassa. Korut halusin minimiin, sillä koin pukuni aika näyttäväksi. Ratkaisu tuntuu nyt kuvia katsoessa oikealta, silää jokainen koru pääsee nyt itsessään esille juuri sopivasti. Niin hiuskoru kuin korvissa roikkuvat pisaratkin. Lookkini ei kaulakorua olisi kaivannutkaan.

Me saatiin kokea aivan ihana päivä. Mun kampaus oli tietysti vaan osa sitä, mutta mulle yksi tärkeimmistä pinnallisista jutuista. Ja oon ikionnellinen, että se onnistui niin hyvin. Mä en siis voi kun suositella Top Studiota ihan jokaiselle morsiamelle ja sulhaselle. Henkanhan häälookki viimeisteltiin Top Studiolla myöskin.
Yhteistyössä
* Hääkampaus saatu bloginäkyvyyttä vastaan

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Vinkkejä, ideoita, kehitysehdotuksia? Jätä kommentti !!